آبشار اسکلیم رود، عروس آبشارهای ایران

مرداد ۲۷, ۱۴۰۱
0 نظر
آبشار اسکلیم رود

اگر به استان مازندران سفر کرده باشید، حتما آوازه آبشار اسکلیم رود را شنیده اید، آبشاری که در میان مردم سوادکوه به گالش کلا معروف است! به جرات می توان گفت اسکلیم، یکی از زیباترین و جذاب ترین آبشارهای ایران است که در دل جنگل پنهان شده است! بدون شک اگر مسافران بدانند این آبشار آهکی، چقدر زیبا و باصفاست و چه امکانات رفاهی خوبی در اطراف آن وجود دارد هیچ وقت در سفر به شمال از اجاره ویلا در لفور غافل نخواهند شد و حتما زمانی را به تجربه کردن این حس ناب اختصاص می دهند!

آبشار اسکلیم، هدیه بی نظیر طبیعت به شماست!

از آبشار اسکلیم رود چه می دانید؟!

از آبشار اسکلیم رود چه می دانید؟!

آبشار آهکی اسکلیم حدود 32 متر است و حالت پلکانی دارد. این آبشار شگفت انگیز، به دلیل قرارگیری در جنگل های قدیمی با پوشش ‌های گیاهی متنوع درختان ازگیل، راش و گیلکی، نظر گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است. موقعیت جغرافیایی آبشار اسکلیم استان مازندران، شهرستان سواد کوه شمالی، دهستان گالشکلا می باشد. شاید برایتان جالب باشد بدانید قدمت آبشار گالش کلا و جنگل های آن بر اساس یافته ‌های زمین ‌شناسی، به دوران ژوراسیک برمی ‌گردد.

چگونه به اسکلیم رود برویم ؟

خیلی از افراد وقتی از جاهای دیدنی مازندران مطلع می شوند، تصمیم به سفر می گیرند، اما دغدغه داشتن یک مسیر درست و سرراست را دارند. نگران نباشید! اگر ساکن دورترین شهرهای ایران هم باشید می توانید با پرواز یا ماشین شخصی، خودتان را به تهران یا مازندران برسانید و از آن جا مسیر آبشار اسکلیم را راحت تر طی کنید. (فاصله تهران تا آبشار ۲۵۰ کیلومتر می باشد)

در پاسخ به سوال چگونه به اسکلیم رود برویم، اگر ساکن تهران هستید، تنها کافیست دل به جاده بزنید و راهی جاده فیروزکوه شوید و به ترتیب به شیرگاه و در نهایت سوادکوه برسید. از زمانی که وارد منطقه سوادکوه می شوید و به جنگل لفور می رسید باید ماشین را کنار بگذارید و پیاده راهی مسیر آبشار شوید (این مسیر حدود یک کیلومتر خواهد بود). برای آسان تر شدن مسیر آبشار آهکی، می توانید از لوکیشن دقیقی که برای شما قرار داده شده، استفاده کنید.

در مسیر آبشار اسکلیم رود آنقدر غرق زیبایی های اطرافتان می شوید که هنگام رسیدن، نمی دانید چطور یک کلیومتر را طی کرده اید!

امکانات لازم در سفر به آبشار گالش کلا

امکانات لازم در سفر به آبشار گالش کلا

در مسیر رسیدن به آّبشار اسکلیم، به دلیل وجود آبشارها و حوضچه های متعدد، امکانات رفاهی وجود ندارد و شما باید از محل اقامت خود مواد مورد نیاز مانند آب آشامیدنی، خوراکی، جعبه کمک های اولیه، چادر و زیر انداز را بردارید. در نظر داشته باشید اجاره کلبه در لفور، می تواند یکی از بهترین گزینه ها در انتخاب اقامتگاه باشد.

اسکلیم رود، آبشاری مفرح جسم و جان!

علت محبوبیت آبشار آهکی چیست؟

علت محبوبیت آبشار آهکی چیست؟

دلایل زیادی باعث شده آبشار اسکلیم رود، به یکی از جذاب ترین مناطق تفریحی و دیدنی تبدیل شود، اما از مهم ترین آن ها می توان به زیبایی خارق العاده ای که این آبشار چند طبقه دارد اشاره کرد. نکته قابل توجه در سفر به آبشار گالش کلا این است که نه تنها روحتان از دیدن رقص آب و صدای ناب طبیعت لذت می برد بلکه جسم شما نیز می تواند فواید زیادی را دریافت کند.

آبشار آهکی، شفادهنده جسم و جان

شاید کمتر در مورد آن شنیده باشید، اما مطمئنا با دانستن این موضوع انگیزه قوی تری برای رفتن به این آبشار رویایی پیدا می کنید! آب های موجود در این منطقه به دلیل وجود آهک و املاح معدنی، خاصیت درمانی و شفابخشی بالایی دارند، از همین رو توصیه می شود در سفر به مازندران از رفتن به آنجا غافل نشوید.

تفریحات بی نظیر در سفر به آبشار اسکلیم

  • قدم زدن و پیاده روی کردن در جنگل هایی با قدمت چند میلیون ساله
  • عکاسی از مناطق با صفا، سرسبز جنگل و آبشار زیبا و دل انگیز اسکلیم
  • تماشای آبشارها و حوضچه های بسیار در مسیر آبشار و قابلیت آب تنی
  • قابلیت صخره نوردی در اطراف آبشار اسکلیم رود

مناطق دیدنی اطراف آبشار اسکلیم

اگر عاشق قایق سواری هستید و دوست دارید در سفر به آبشار آهکی آن را تجربه کنید نگران نباشید! تنها کافی است به دریاچه‌‌ شور‌مست در لفور بروید. به شما قول می دهم به محض رسیدن به دریاچه، از شنیدن صدای آواز پرنده ها و نگاه کردن درختان توسکا، سیر نخواهید شد!

دوچرخه سواری یکی از بهترین تفریحاتی است که می توانید در این مکان داشته باشید.

مناطق دیدنی زیادی در سوادکوه وجود دارد که در ادامه آن ها را به صورت خلاصه نام برده ایم:

  • سد لفور
  • جنگل های لفور
  • آبشار ترز
  • غار اسپهبد خورشید (لاب کمر)
  • رودخانه کسیلیان
  • روستای کمرپشت
  • سد سنبل
  • پل ورسک

پل ورسک، مرتفع ترین پل جهان

پل ورسک، مرتفع ترین پل جهان

یکی از مناطق دیدنی استان مازندران، پل ورسک است که در ارتفاعات روستای عباس آباد قرار دارد. این پل زیبا، راه آهن سراسری شمال کشور را به هم متصل می کند که نقش مهمی در حمل و نقل دارد. شما می توانید با سفر به این منطقه، از جاذبه های گردشگری که در اطراف آن وجود دارد لذت ببرید.

روستای کمرپشت، با طبیعت بکر و آسمانی رویایی

روستای کمرپشت، با طبیعت بکر و آسمانی رویایی

اگر در جست و جوی روستایی زیبا با آب و هوای دل انگیز هستید، روستای کمرپشت بهترین گزینه است. این دهکده که در 70 کیلومتری قائم شهر در شهرستان سواد کوه قرار دارد، دارای جاذبه های بسیاری است که دل هر فردی را می رباید.

بهترین زمان بازدید از آبشار اسکلیم رود

با توجه به نظرسنجی گردشگران، بهترین زمان برای سفر به این آبشار تماشایی و دل انگیز، فصل بهار است. علت انتخاب بهار این است که در این فصل، سطح آب رودخانه ها به بالاترین میزان خود می رسد و این موضوع باعث می شود شما در بهار، سرسبزترین حالت منطقه را مشاهده کنید.

البته شما می توانید در فصل تابستان به آن جا سفر کرده و هوایی خنک را تجربه کنید. همچنین فصل پاییز به دلیل تنوع رنگ های مختلف برگ درختان، جذابیت ویژه ای دارد. در هر فصلی که تصمیم به سفر دارید لازم است قبل از سفر، شرایط آب و هوایی منطقه سوادکوه و آبشار اسکلیم رود را بررسی کنید تا دچار چالش هایی مانند بارش سنگین، سیل و غیره نشوید.

همه آن چیزی که باید در سفر به آبشار گالش کلا بدانید!

آبشار اسکلیم به دلیل آب و هوای عالی، جاذبه های تفریحی، امکانات خوب و موقعیت جغرافیایی ایده آل، سالانه مسافران زیادی را از شهرهای تهران، اصفحان و شیراز به خود جذب کرده است. اگر شما هم قصد سفر به این منطقه سرسبز و با صفا را دارید، پیشنهاد می کنیم قبل از حرکت، مکانی مناسب را از طریق وب سایت ویلا لفور جهت اقامت انتخاب کنید تا بتوانید بهترین لحظات را برای خودتان رقم بزنید! همچنین قبل از شروع سفر، حتما شرایط آب و هوایی منطقه آبشار آهکی را چک کنید و لباس، کیف و کفش مناسب به همراه داشته باشید. در ضمن برداشتن دوربین عکاسی را فراموش نکنید!

سوالات متداول

چگونه می توانیم به آبشار اسکلیم برویم؟

آبشار اسکلیم رود در استان مازندران، منطقه سوادکوه قرار دارد. برای رفتن به این آبشار آهکی، اگر از تهران سفر کنید باید از جاده فیروزکوه و شیرگاه بروید تا به سوادکوه برسید.

هزینه بازدید از آبشار اسکلیم چقدر است؟

به طور کلی بازدید از آبشار گالش کلا، هزینه خاصی برای شما ندارد. فقط اگر با خودرو شخصی به آن جا بروید باید مبلغی بابت پارکینگ ماشین پرداخت کنید.

پیام بگذارید